Sivut

perjantai 3. elokuuta 2012

Aika kultaa muistot, vai kultaako - Rhodos osa III

Kuvakavalkadi jatkuu hotellistamme räpsimilläni kuvilla. Kai se sitten on niin, että "aika kultaa muistot" tai jotain sinne päin... Olimme siis neljä vuotta sitten samassa hotellissa häämatkalla ja ihastuimme tuolloin ikihyviksi. Palvelu pelasi mainiosti, samoin siivous. Huoneet olivat siistejä eikä mitään ongelmia ollut. Noh, tällä kertaa tilanne olikin sitten vähän toinen :)

Vaikka lomaa oli kulunut vasta kolme päivää, olimme ehtineet vaihtaa huonetta jo kolmasti. Meille oli luvattu merinäköala korkealta (maksoimme siitä ekstraa), mutta päädyimme ensin ensimmäiseen kerrokseen parkkipaikan päälle. Parvekkeelta saimme ihailla (ja kuunnella) pääovelle saapuvia ja sieltä lähteviä turistibusseja, eikä meri tietenkään näkynyt puskien ja puiden takaa lainkaan. Huone oli muutenkin täysi katastrofi - lattiakaivo ei vessassa vetänyt, ilmastointi ei toiminut kunnolla, baarikaappi oli täysin tyhjä (eikä edes päällä) ja huone oli suoraan sanottuna jo paremmat päivänsä nähnyt, erittäin kulunut ja likainen. Lisäksi ihmiset näkivät huoneeseen sisälle aina kun kävelivät allasalueelle. Painelin saman tien respaan ja pidin puolen tunnin reippaan "palopuheen", jonka seurauksena meille luvattiin sellainen huone, mistä olimme alunperin maksaneetkin.

Seuraavana aamuna pakkasimme taas kimpsumme ja kampsumme ja vaihdoimme uuteen huoneeseen. Huone oli ylimmässä kerroksessa, joten oletimme ilman muuta, että merinäköalahuoneesta maksaneena sen myös nyt saisimme, koska siitä nimenomaan olin edellispäivänä respassa valittanut. Vaan kuinkas kävikään - nyt saimme ihailla parkkipaikan sijaan vuorenrinnettä ihan lähietäisyydeltä. Merestä näki pilkahduksen, jos oikein kurkotti parvekkeen kaiteen yli ja yritti tähyillä parvekkeen vieressä olleiden paloportaiden välistä rannan suuntaan... Ei muuta kuin rustaamaan reklamaatiota matkanjärjestäjälle - opas saapuikin paikalle seuraavana päivänä toteamaan tilanteen, jolloin pakkasimme kimpsumme ja kampsumme jälleen kerran ja muutimme kolmanteen huoneeseen. Tällä kertaa saimme sitten sen, mistä olimme maksaneetkin, eli kunnollisen ja siistin merinäköalallisen huoneen, jossa ilmastointi ja lattikaivokin toimivat ihan kiitettävästi. Ottihan se kuitenkin hieman pattiin, kun loma lähti niin huonosti käyntiin. Kaiken kruununa jouduimme tulopäivänä odottamaan neljä tuntia huonetta 40 asteen helteessä. Respassa aina vaan sanottiin, että vielä vartti Madam, siivoojat eivät vielä ole valmiita... Noh, onneksi hotelli tajusi hyvittää poislähtiessämme hieman kärsimistämme hankaluuksista.

Ruoka oli edelleenkin erinomaista ja valinnanvaraa oli kymmenien metrien mittaisilla buffet-pöydillä joka lähtöön, joten siitä ei voi valittaa. Liekö sitten Kreikan talouskriisi vaikuttanut arkipäivän toimintaan sen verran, että siivous takkusi koko reissumme ajan sen verran pahasti, että se rupesi pitemmän päälle todella häiritsemään. Milloin ei siivottu ollenkaan, milloin tultiin vasta illalla siivoamaan, milloin unohdettiin tuoda pyyhkeet kokonaan jne. Päätimmekin, että tämän oli viimeinen kerta ko. hotellissa ruoista ja kivoista allasalueista huolimatta. Matkan hintaan ja hotellin tasoon nähden palvelu oli kyllä pettymys, paikat olivat rapistuneet sen verran pahasti. Onneksi meillä oli muuten erittäin onnistunut loma, kunhan alkuvaikeuksista selvittiin. Ja näköalat huoneemme parvekkeelta olivat huikeat. Muilla vastaavanlaisia kokemuksia?


Hotellimme julkisivu kuvattuna allasalueelta "vakkaripaikaltamme".


Tätä kaunista kukkaa näki ympäri saarta puistoissa, pihoissa ja tienvarsilla.


Näkymä parvekkeeltamme etelään, alla sviittien omat uima-altaat.


Alempi allasalue aamuauringossa parvekkeeltamme kuvattuna.


Aurinko painuu Turkin vuorten taakse.

Sviittien omat uima-altaat valaistiin yöksi.



Hotellin pääsisäänkäynti iltavalaistuksessa, taustalla vihreäksi valaistu hotellin puutarha.
 

Alemman allasalueen "pääallas" 11. kerroksen baarista kuvattuna.
  

Söimme päivittäin illallisella alkuruoaksi salaattilautasen mehevän tzatzikin kera.


Valinnanvaraa riitti helposti jopa meikäläiselle kaikista allergioistani huolimatta :)
  

Näkymä hotellin aulaan trooppisen puutarhan puolelta. 



Altaassa uiskenteli mm. oransseja, mustia ja valkeita karppeja.



7 kommenttia:

Ede@ kirjoitti...

Kurjaa et tuo huone ei ollutkaan
mistä olitte vielä extraa maksaneet:(.

Muuten kauniita kuvia ainakin:).

Jamssi

Jasmiina kirjoitti...

Kurja lomanalku, mutta ainakin kuvien perusteella kaikki muuten on ollut todella kohdillansa ;)

Mulla ei lomailessa ole kuin kerran valittamisen arvoista asiaa ollut kun malediiveille päästyäni (30h lentämisen jälkeen + aikaero) olin totaalisen väsynyt ja sain odottaa bungalowini "siivousta" KUUSI tuntia, siinä vähän paloi pinna matkavaatteet päällä istuessa superhelteessä superväsyneenä :D

New England Rose kirjoitti...

Thänks Jamssi, lopullinen näköala oli kieltämättä ihan hieno!

Joo, mä en tajua mitä niiden hotellin ihmisten päässä oikein liikkui siinä vaiheessa, kun antoivat sen tokan huoneen meille vaikkei siinäkään ollut sitä samperin merinäköalaa.

No pääasia, että saatiin homma kuitenkin lopulta hoidettua :) Ei sitä kyllä PA:na huvikseen maksele satoja euroja ylimääräistä näköalasta, joka suuntautuu johonkin himskatin parkkipaikalle...

Itseasiassa eniten mua kyrsi koko hommassa se, että pari nuorehkoa naista siellä respassa kikatteli keskenään niinkuin se olisi ollut jotenkin "hauskaa", kun mä kävin sanomassa ihan perustellusta asiasta. Ei antanut kyllä kovin hyvää kuvaa ko. hotellin tämänhetkisestä asiakaspalvelutasosta.

Itsekin asiakaspalvelutehtävissä vuosia olleena luulen tietäväni, miten silloin pitäisi käyttäytyä kun asiakas ei ole tyytyväinen. Ja hihittely ei todellakaan ole se ykkösvaihtoehto :D

New England Rose kirjoitti...

Jep Jasmiina, odottelu on tosi kökköä. Mäkin olin herännyt samana aamuna muistaakseni jo klo 02:00, hotellille tultiin noin klo 11.30 ja huone saatiin joskus klo 16.30. Yleisen käytännön mukaanhan huoneet pitäisi saada klo 14.00, joten siihen asti sen odottamisen vielä jotenkin kestää, mutta 2,5 tuntia ylimääräistä vielä päälle niin oli tosiaan pinna "aika kireällä" kun päästiin vihdoin sinne ekaan huoneeseen... Ja toi "aika kireällä" oli lievä ilmaus :DDD

New England Rose kirjoitti...

P.S. Enkä muuten yhtään liitoitellut sen ekan huoneen surkeaa kuntoa. Mä en todellakaan vaadi mitään hienouksia enkä ole mikään siivoushullu hygieenikko (päinvastoin), mutta ei kyllä Suomessa sen ekan huoneen taso olisi edes yhtä tähteä läpäissyt.

Hotellin ongelmana on se, että se on jo vanha eikä huoneita ole rempattu ja korjattu sitä mukaa kun paikat hajoaa ja rapistuu. Yleiset tilat (kuten kuvista näkyy) on tällä hetkellä paljon paremmassa kuosissa verrattuna tosiaan itse hotellihuoneisiin.

Mies totesikin, että tästä lähtien mennään vain ns. uusiin hotelleihin, niin vältytään toltakin ongelmalta.

AnniK kirjoitti...

Meille kävi myös keväällä Lontoon reissulla niin että huone ei vastannut sitä mistä olimme maksaneet ja jouduimme siitä kaksi päivää reklamoimaan ennenkuin saimme uuden huoneen. Kieltämättä episodi latisti huikan muuten niin mukavaa matkaa.
Hienoja kuvia olet matkaltasi räpsinyt.

Marru kirjoitti...

Ikävä alku lomallanne, mutta onneksi saitte tilaamanne huoneen loppujen lopuksi... mutta todella kauniita kuvia, ihanista maisemista!!!